Preizkusi mobilno aplikacijo VALÚ!

Pogoji uporabe pametne denarnice VALÚ

Veljavnost: od 1. 4. 2023 za nove uporabnike in od 1. 6. 2023 za obstoječe uporabnike

1. Uvodne določbe

  1. Telekom Slovenije, d.d., Cigaletova ulica 15, 1000 Ljubljana, (v nadaljevanju Telekom Slovenije) je gospodarska družba, ki v okviru svoje krovne dejavnosti izvajanja elektronskih komunikacijskih storitev v razmerju do naročnikov in drugih uporabnikov teh storitev omogoča oziroma je upravljavec Sistema VALÚ, v okvir katerega sodi tudi pametna denarnica VALÚ.
  2. Pogoji za uporabo pametne denarnice VALÚ (v nadaljevanju: pogoji) obsegajo pravice in obveznosti uporabnikov ter način uporabe pametne denarnice VALÚ. Pogoji veljajo za vse uporabnike pametne denarnice VALÚ, če ni s posebnim dogovorom med Telekomom Slovenije in posameznim uporabnikom dogovorjeno drugače. Poleg teh pogojev veljajo tudi Splošni pogoji uporabe elektronskih komunikacijskih storitev družbe Telekom Slovenije, d.d., (v nadaljevanju SPU) in Politika zasebnosti. Za polnitve uporabniškega računa pametne denarnice VALÚ veljajo pogoji tistega plačilnega instrumenta, ki ga za polnitev uporabniškega računa izbere uporabnik pametne denarnice VALÚ.
  3. Za uporabnike Telekoma Slovenije veljajo poleg teh, SPU in Politike zasebnosti tudi Posebni pogoji uporabe mobilnih elektronskih komunikacijskih storitev oziroma Pogoji poslovanja in uporabe storitev Mobi (v nadaljevanju PP).
  4. Ti pogoji, Politika zasebnosti, SPU in PP so dosegljivi na spletnem mestu www.telekom.si in prodajnih mestih Telekoma Slovenije. SPU, Politika zasebnosti in PP so sestavni del teh pogojev, razen če ti pogoji izrecno ne določajo drugače. Sestavni del teh pogojev je tudi Cenik, ki je prav tako dostopen na spletnih mestih www.telekom.si in www.valu.si ter na prodajnih mestih Telekoma Slovenije.
  5. Ti pogoji, drugi pogoji in navodila ter dogovori, ki so omenjeni v Uvodnih določbah teh pogojev, kot okvirna pogodba skupaj urejajo pravice in pogoje uporabe pametne denarnice VALÚ.
  6. Posamezna storitev v sklopu Sistema VALÚ oziroma pametne denarnice VALÚ ima lahko še svoje dodatne pogoje, saj lahko v sklopu Sistema VALÚ posamezne storitve ponujajo in zagotavljajo tudi tretje osebe. Če so ponudniki oziroma izvajalci tretje osebe, bodo navedeni v storitvi oziroma njenih pogojih.
  7. Za uporabo elektronskih komunikacijskih storitev veljajo tudi pogoji mobilnega operaterja, ki uporabniku da v uporabo SIM-kartico in na podlagi te omogoča uporabniku uporabo mobilnih komunikacij in tehnologij.
  8. Telekom Slovenije ima dovoljenje Banke Slovenije za opravljanje storitev izdajanja elektronskega denarja (VALÚ) in plačilnih storitev (VALÚ Moneta) ter je vpisan v register družb za izdajo elektronskega denarja, ki ga vodi Banka Slovenije. Register je objavljen na spletni strani Banke Slovenije www.bsi.si. Organi, pristojni za nadzor, so: Banka Slovenije, Urad RS za preprečevanje pranja denarja, Finančna uprava RS, Tržni inšpektorat RS in drugi pristojni organi.
  9. Uporabnik ima pravico, da lahko od Telekoma Slovenije kadarkoli zahteva izvod dokumentov, ki so podlaga, da je uporabniku omogočen dostop do uporabe pametne denarnice VALÚ, v papirni obliki ali na drugem trajnem nosilcu.
  10. Uporabnik ob registraciji v storitev potrdi, da je seznanjen z vsebino teh pogojev in z njimi soglaša.
  11. Pogoje in/ali navodila in/ali druge elemente storitve sme Telekom Slovenije kadarkoli spremeniti v skladu s svojo poslovno odločitvijo, veljavnimi predpisi in/ali pogoji. O spremembah teh pogojev Telekom Slovenije obvešča uporabnike z objavo sprememb prek obveščanja v pametni denarnici VALÚ ter na spletnem mestu www.telekom.si najmanj dva meseca pred predvidenim začetkom uporabe spremenjenih pogojev. Šteje se, da uporabnik s spremembami soglaša, če do dneva pred pričetkom veljavnosti sprememb ne obvesti Telekoma Slovenije, da predloga sprememb ne sprejema, pri čemer ima uporabnik pravico, da tudi odpove to pogodbo.
  12. Dodatne informacije v zvezi z uporabo storitev pametne denarnice VALÚ so na voljo na spletnih mestih www.telekom.si, www.valu.si ali na brezplačni telefonski številki 041 440 880 ter na elektronskem naslovu info@valu.si.
  13. Telekom Slovenije v skladu z veljavno zakonodajo posluje v slovenskem jeziku.

2. Definicije pojmov

  1. Sistem VALÚ je sistem, v okviru katerega se izvajajo vse storitve pametne denarnice VALÚ (v nadaljevanju Sistem). Upravljavec Sistema VALÚ je Telekom Slovenije (v nadaljevanju Upravljavec).
  2. Mobilna aplikacija VALÚ je krovna mobilna aplikacija, ki uporabniku omogoča uporabo storitev, povezanih v pametno denarnico VALÚ. Tako krovna aplikacija kot druge aplikacije, vključene v mobilno aplikacijo VALÚ, so na voljo v okviru trgovine znotraj mobilne aplikacije VALÚ. Uporabnik si aplikacije pametne denarnice VALÚ brezplačno prenese iz uradnih trgovin (App Store, Google Play idr.) na mobilno napravo.
  3. Pametna denarnica VALÚ je storitev, ki registriranemu uporabniku predstavlja zamenjavo fizične denarnice oz. torbice, saj povezuje mobilne aplikacije, ki uporabniku nadomestijo »materialne nosilce« za plačevanje in identifikacijo, udeležbo v programih zvestobe itd. Pametna denarnica VALÚ vključuje tudi sredstva elektronskega denarja, s katerimi lahko uporabnik opravlja plačilne transakcije pri ponudnikih blaga in storitev ter v okviru omejitev, ki jih določa ZPPDFT-1. Izvajalec in ponudnik pametne denarnice VALÚ je Telekom Slovenije.
  4. Storitve pametne denarnice VALÚ ali storitev VALÚ omogočajo uporabniku uporabo elektronskega denarja VALÚ za izvedbo plačilnih transakcij, storitve identifikacije, storitve programa zvestobe ter druge storitve v okviru pametne denarnice VALÚ.
  5. Elektronski denar VALÚ je elektronski denar (tudi e-denar), ki ga uporabnikom izda Telekom Slovenije v skladu s temi pogoji.
  6. Izdajatelj elektronskega denarja VALÚ (v nadaljevanju izdajatelj) je Telekom Slovenije.
  7. Uporabnik je fizična oseba, ki si uspešno namesti mobilno aplikacijo VALÚ na svojo mobilno napravo, se uspešno registrira v pametno denarnico VALÚ in posledično uporablja storitve pametne denarnice VALÚ.
  8. Osebni profil uporabnika so v aplikaciji oz. na spletnem portalu dostopni podatki uporabnika za storitve pametne denarnice VALÚ. Vpogled v osebni profil in upravljanje z nastavitvami je uporabniku omogočen prek mobilne aplikacije VALÚ oziroma si določene nastavitve osebnega profila uporabnik uredi na spletnem portalu, ki je dostopen prek spletnega mesta www.valu.si.
  9. Registriran uporabnik je fizična oseba, ki si na mobilni telefon namesti aplikacijo VALÚ in vanjo vpiše zahtevane podatke, ki so opredeljeni v teh pogojih, na spletnem mestu oziroma zahtevani ob registraciji. Uporabnik v mobilni aplikaciji tudi potrdi, da je seznanjen s temi pogoji poslovanja in jih sprejema. Registriran uporabnik lahko v zvezi z uporabo elektronskega denarja VALÚ izvaja le omejen nabor storitev (plačuje blago in storitve v omejenem obsegu, ne more pa opravljati prenosa sredstev drugim uporabnikom). Registriran uporabnik lahko opravlja višji nivo storitev pametne denarnice VALÚ s posredovanjem dodatnih podatkov izdajatelju. Obseg poslovanja za registrirane uporabnike je določen v točki 3.3. teh pogojev.
  10. Pregledan uporabnik je fizična oseba, ki si na mobilni telefon namesti pametno denarnico VALÚ in je bila pred uporabo ali ob njej oziroma registraciji za uporabo pametne denarnice VALÚ pregledana skladno z ZPPDFT-1 in v skladu s temi pogoji. Pregledan uporabnik lahko v zvezi z uporabo elektronskega denarja VALÚ izvaja širši nabor storitev (plačuje blago in storitve v višjih zneskovnih okvirjih, lahko opravlja prenose sredstev drugim uporabnikom). Obseg poslovanja za pregledane uporabnike je določen v točki 3.3.teh pogojev.
  11. Uporabniški račun v pametni denarnici VALÚ je račun za e-denar VALÚ, ki ga uporabniku ob registraciji v sistem odpre izdajatelj elektronskega denarja.
  12. Ponudnik blaga ali storitev oz. ponudnik je trgovsko, proizvodno ali storitveno podjetje, ki na dogovorjenih plačilnih mestih omogoča uporabnikom plačilo blaga ali storitev ponudnika s pametno denarnico VALÚ z uporabo enega izmed plačilnih sredstev, ki jih ta podpira.
  13. Prodajno mesto ali plačilno mesto je mesto (fizična lokacija ali spletno prodajno mesto) ponudnika, ki uporabniku omogoča nakup (nakup blaga ali storitev, spletnih vsebin, polnjenje virtualnih računov itd.) ali elektronsko naročilo (nakup blaga, ki ga ponudnik fizično dostavi kupcu, nakup storitev, ki jih ponudnik izvede po naročilu uporabnika itd.) in podajanje soglasja za izvršitev plačilne transakcije prek storitev pametne denarnice VALÚ.
  14. VALÚ plačilna mesta so plačilna mesta, ki omogočajo plačevanje z e-denarjem VALÚ in/ali plačevanje s storitvijo VALÚ Moneta.
  15. Storitev VALÚ Moneta je storitev brezgotovinskega plačevanja z uporabo plačilnega instrumenta VALÚ Moneta na različnih vrstah plačilnih mest, vključenih v Sistem VALÚ Moneta, kjer je tehnološko to omogočeno, pa tudi v Sistemu VALÚ.
  16. Plačilni instrument VALÚ Moneta je plačilni instrument z odloženim plačilom, ki omogoča uporabniku opravljanje brezgotovinskih plačil blaga ali storitev prek mobilne telefonske številke in mobilnega omrežja operaterja. Plačilni instrument VALÚ Moneta je izdan v virtualni obliki kot pravica oziroma možnost uporabe mobilne telefonske številke za plačevanje blaga ali storitev.
  17. Sistem VALÚ Moneta je sistem mobilnega plačevanja, ki omogoča mobilna brezgotovinska plačila z uporabo mobilnega telefona in storitve VALÚ Moneta. Upravljavec Sistema VALÚ Moneta je Telekom Slovenije, ki je tudi izvajalec storitve VALÚ Moneta.
  18. Bančni račun je transakcijski račun uporabnika, odprt pri banki.
  19. Zahtevek za plačilo je niz postopkov, s katerim se odredi in izvede plačilna transakcija.
  20. Odobrena plačilna transakcija je transakcija, za katero uporabnik posreduje zahtevek za plačilo oziroma poda soglasje oziroma zahteva izvršitev plačilne transakcije. Soglasje oziroma zahtevo poda po postopkih, ki jih zahteva izdajatelj.
  21. Neodobrena plačilna transakcija je transakcija, za katero uporabnik ne poda soglasja za njeno izvršitev.
  22. PIN-številka je tajna osebna identifikacijska številka za plačevanje z e-denarjem VALÚ v okviru pametne denarnice VALÚ.
  23. Varnostna vstopna koda je koda, ki si jo uporabnik določi kot zaščito do dostopa do mobilne aplikacije VALÚ.
  24. Poravnava je niz postopkov, ki jih izvede izdajatelj elektronskega denarja z namenom prenehanja denarnih obveznosti in terjatev med uporabniki pametne denarnice VALÚ in ponudniki oz. drugimi udeleženci v sistemu VALÚ.
  25. Mobilni operater je upravljavec mobilnega omrežja in lastnik kartice SIM, ki omogoča uporabnikom uporabo mobilnih komunikacij in tehnologij, ki se uporabljajo tudi v okviru storitve VALÚ.
  26. ZPlaSSIED pomeni vsakokratno veljavni Zakon o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih.
  27. ZPPDFT pomeni vsakokratno veljavni Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma oziroma drug nacionalni ali EUpredpis, ki ureja obveznosti glede ukrepov za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma.
  28. TARGET 2 pomeni plačilni sistem, ki je v lasti in upravljanju Eurosistema. Je vodilna evropska platforma za obdelavo plačil velikih vrednosti ter jo za obdelavo plačil v evrih v realnem času uporabljajo tako centralne banke kot tudi poslovne banke v EU.
  29. SEPA je kratica za enotno območje plačil v evrih (Single Euro Payments Area). Strankam omogoča izvajanje in prejemanje plačil v evrih,
    po enotnih pravilih in postopkih, znotraj ali zunaj nacionalnih meja, pod enakimi osnovnimi pogoji ter z enakimi pravicami in obveznostmi, ne glede na njihovo geografsko območje.
  30. Storitev videoidentifikacije zagotavlja identifikacijo oseb z uporabo video- in avdiopovezave prek internetnega omrežja po predpisanem postopku. Rezultat postopka so med postopkom zbrani podatki in podatek, ali je identiteta osebe potrjena ali ne.
  31. Moj Telekom je storitev, ki služi pregledovanju in upravljanju s storitvami Telekoma Slovenije ter predstavitvi ponudbe Telekoma Slovenije, vanj se lahko registrira vsaka fizična ali pravna oseba, ki se strinja s Pogoji uporabe spletnih mest in mobilnih aplikacij Telekoma Slovenije. Moj Telekom je dosegljiv na povezavi https://moj.telekom.si.

3. Registracija, izdaja in omejitve uporabe

  1. Uporabnik pristopi k pametni denarnici VALÚ tako, da si na svojo mobilno napravo brezplačno namesti mobilno aplikacijo VALÚ in opravi registracijo, s čimer pristopi v Sistem VALÚ. V okviru registracije Telekom Slovenije kot izdajatelj e-denarja uporabniku izda uporabniški račun pametne denarnice VALÚ, uporabniku pa se dodeli tudi enolično določena identifikacijska številka (ID uporabnika).
  2. Obvezni podatki za registracijo so:
    • mobilna telefonska številka (MSISDN) in
    • e-naslov.
    Uporabnik se identificira s svojo mobilno telefonsko številko (MSISDN), ki jo tudi potrdi z vpisom enkratnega gesla, prejetega v SMSsporočilu, in svojim e-naslovom, ki ga mora potrditi. Z uspešno registracijo uporabnik sprejme te pogoje in pridobi možnost uporabe osnovnega nabora storitev uporabniškega računa v okviru pametne denarnice VALÚ. Obseg poslovanja je skladen z vrsto uporabnika (registriran oz. pregledan).
  3. Po uspešni registraciji lahko uporabnik uporablja uporabniški račun v okviru storitev pametne denarnice VALÚ v omejenem obsegu, in sicer v skladu z zakonskimi omejitvami, kot jih predpisuje ZPPDFT-1 in ki so navedene na spletnem mestu www.telekom.si oz. www.valu.si. Med omejitve spadajo med drugim omejitve mesečnih transakcij, dobroimetja ter možnosti izplačila, in sicer:
    • Uporabnik lahko mesečno izvede transakcije do skupno največ 150 EUR in ima dobroimetja v okviru e-denarja VALÚ do največ 150 EUR (registriran uporabnik).
    • Kadar unovčevanje, dvig gotovine ali plačilna transakcija na daljavo presega znesek vrednosti 50 EUR, mora uporabnik opraviti še dodatni pregled skladno z določbami naslednjega odstavka (zahteve za »pregledanega uporabnika«).
    Uporabnik, ki je že registriran v sistem VALÚ, lahko dodatno poskrbi za svojo varnost in nadgradi svoj profil tako, da vnese dodatno zahtevane podatke v aplikacijo ter potrdi, da so to njegovi pravi osebni podatki. Uporabnik s tem še ne pridobi statusa pregledanega uporabnika.

    Uporabnik, ki je že uspešno registriran, lahko opravi še dodatni pregled v skladu z zahtevami za pregledanega uporabnika. Dodatni pregled opravi na naslednje načine:
    • posreduje dodatne podatke prek spletnega mesta oziroma aplikacije VALÚ (glede na podprte tehnične možnosti) in potrdi svojo identiteto z ustreznim sredstvom oziroma načinom elektronske identifikacije visoke ravni zanesljivosti (npr. s kvalificiranim digitalnim potrdilom) ali
    • osebno opravi pregled (identifikacijo) v Telekomovih prodajnih centrih ali
    • posreduje podatke prek storitve videoidentifikacije ali
    • posreduje podatke prek prijave v Moj Telekom (možno le, če je račun Moj Telekom povezan z ustreznim naročniškim razmerjem, v sklopu katerega je uporabnik že opravil ustrezen pregled stranke) ali
    • prek povezave s predhodno sklenjenim pogodbenim razmerjem za storitev VALÚ Moneta (možno le če: i) ima uporabnik VALÚ na mobilni telefonski številki, ki jo uporablja za profil VALÚ, sklenjeno naročniško razmerje s Telekom Slovenije za uporabo storitve VALÚ Moneta, in ii) je to edino mobilna telefonska številka uporabnika z naročniškim razmerjem pri Telekomu Slovenije).
    Po uspešno opravljenem pregledu postane uporabnik pregledan uporabnik, kar pomeni, da lahko izvaja transakcije z e-denarjem VALÚ v širšem obsegu, kot sledi:
    • posamična plačilna transakcija je omejena na največ 1.000 EUR,
    • največ 3.000 EUR mesečno za plačilne transakcije,
    • največ 15.000 EUR letno za plačilne transakcije,
    • najvišje dobroimetje znaša 5.000 EUR.
    Telekom Slovenije lahko pregledanemu uporabniku omogoči uporabo e-denarja VALÚ tudi v drugačnem obsegu. Različne možnosti obsega poslovanja, ki so na voljo, ter pogoji za njihovo uporabo so navedeni na spletnem mestu www.telekom.si oz. www.valu.si.

    Nabor zahtevanih podatkov, ki jih pri posamezni vrsti identifikacije zahteva in obdeluje Telekom Slovenije, je odvisen od izbrane vrste postopka identifikacije, izbranega obsega poslovanja in prepoznanih tveganj poslovanja, vključno z oceno tveganja za pranje denarja in financiranje terorizma pri uporabniku. Oblikovan je v skladu z zakonskimi omejitvami, kot jih predpisuje ZPPDFT, in v skladu z ukrepi za preprečevanje pranja denarja, ki jih izvaja Telekom Slovenije, in je naveden na spletnem mestu www.telekom.si oz. www.valu.si.
  4. Za storitve pametne denarnice VALÚ oziroma storitve e-denarja VALÚ ne veljajo geografske omejitve sklepanja naročniških razmerji iz SPU.
  5. Izdajatelj e-denarja VALÚ uporabnikom, ki imajo stalno prebivališče v državah, za katere obstaja povečano oziroma visoko tveganje za pranje denarja ali financiranje terorizma (tvegane države), uporabe storitve VALÚ e-denarja ne omogoča. Seznam tveganih držav, ki imajo po podatkih mednarodnih organizacij pomanjkljivo zakonodajo ali je ne izvajajo v celoti oziroma se države povezuje z drugimi tveganji, ki lahko vplivajo na uspešnost boja zoper pranje denarja in financiranje terorizma, objavlja Urad RS za preprečevanje pranja denarja. Seznam je objavljen na http://www.uppd.gov.si/. Izdajatelj tako ne omogoča registracije mobilnih telefonskih številk MSISDN, ki se nahajajo pri operaterjih, ki prihajajo iz tveganih držav. Morebitne dodatne omejitve so navedene na spletnem mestu www.telekom.si oz. www.valu.si.
  6. Če se pri postopku pregleda uporabnika izkaže, da je imetnik mobilne številke (MSISDN) in s tem registriran uporabnik uporabniškega računa državljan s stalnim ali začasnim prebivališčem v državi, ki je na spisku s povečanim oziroma velikim tveganjem za pranje denarja in financiranje terorizma, si izdajatelj pridružuje pravico uporabniku zapreti uporabniški račun in mu izplačati znesek preostalega stanja na njegovem uporabniškem računu.
  7. Registriran uporabnik lahko uporablja e-denar VALÚ z uporabo pametne denarnice VALÚ za plačilo blaga in storitev le na prodajnih mestih v Republiki Sloveniji oziroma le pri spletnih ponudnikih blaga in storitev s sedežem v Republiki Sloveniji.
  8. Pregledan uporabnik lahko uporablja e-denar VALÚ z uporabo pametne denarnice VALÚ za plačilo blaga in storitev na vseh plačilnih mestih VALÚ.
  9. Če in pod pogoji, pod katerimi izdajatelj e-denarja VALÚ to omogoča, se lahko uporabniški račun za e-denar VALÚ poveže z drugim plačilnim instrumentom, ki ga lahko izdaja izdajatelj ali tretja oseba. Možnosti in omejitve plačevanja z drugim plačilnim instrumentom, vključno s plačilnimi mesti, kjer je možno z njim plačevati, določa izdajatelj le-tega.
  10. Določeni načini plačevanja ali določene vrste plačilnih mest zahtevajo ustrezno oziroma posebno usmerjanje prometa elektronskih komunikacij, ki ni podprto s strani vseh operaterjev. Zato določeni načini plačevanja posameznim uporabnikom niso na voljo. Informacije o tem so na voljo na spletnem mestu izdajatelja www.valu.si.
  11. Posamezni uporabniški račun je unikatno povezan z naslovom elektronske pošte, navedenim v postopku registracije, ki se ga lahko pozneje tudi zamenja. Posamezen naslov elektronske pošte je lahko hkrati registriran le pri enem uporabniškem računu.
  12. S posameznim uporabniškim računom je lahko naenkrat povezana le ena mobilna telefonska številka.
  13. Posamezna fizična oseba ima lahko naenkrat le en uporabniški račun s statusom pregledanega uporabnika.

4. Pravice in obveznosti pri uporabi pametne denarnice VALÚ

  1. Uporabnik je dolžan uporabljati storitve pametne denarnice VALÚ v skladu s temi pogoji, cenikom, navodili in morebitnimi drugimi napotki izvajalca storitve, dostopnimi na spletnem mestu Telekoma Slovenije in www.valu.si, ter v skladu z veljavnimi predpisi ter na način in v vsebini, ki so skladni z namenom, s katerim se storitve pametne denarnice VALÚ zagotavljajo. V primeru kakršnihkoli kršitev je uporabnik (kršitelj) upravljavcu in tretjim osebam odgovoren za vso nastalo škodo, upravljavec pa ima pravico uporabniku onemogočiti nadaljnjo uporabo storitev pametne denarnice VALÚ.
  2. Pri uporabi storitev pametne denarnice VALÚ se uporablja prenos podatkov prek mobilnega telefona uporabnika, v določenih primerih pa tudi SMS-komunikacije ali klicnih oziroma drugih (npr. USSD) povezav. Uporaba storitev uporabnikovega mobilnega operaterja je odvisna od njegovih pogojev in cenikov.
  3. Storitve pametne denarnice VALÚ so dostopne vsem fizičnim osebam v skladu z omejitvami iz teh pogojev.
  4. Uporabnik, ki omogoča uporabo svojih mobilnih telefonskih številk oziroma elektronskih komunikacijskih storitev iz svojih naročniških razmerij tudi drugim osebam, je seznanjen in se strinja s tem, da ima vsaka oseba, ki ji omogoči uporabo telefonske številke (MSISDN), možnost in pravico do vpogleda v transakcije s pametno denarnico VALÚ (npr. prek mobilne aplikacije VALÚ, spletnega portala ali kako drugače), ki jih je izvedla z mobilne telefonske številke, ki jo uporablja.
  5. Omejitve uporabe pametne denarnice VALÚ in e-denarja VALÚ so določene v skladu z ZPPDFT in hkrati v skladu z internimi pravili in lastno poslovno presojo izdajatelja elektronskega denarja in so navedene v teh pogojih, navodilih ali drugih napotkih izdajatelja, ki so dostopni na spletnem mestu izdajatelja in na www.valu.si.
  6. Funkcionalnosti izvajanja plačilnih transakcij v okviru e-denarja VALÚ so opredeljene na spletnem mestu www.valu.si oziroma v 5. točki teh pogojev.

5. Plačilne transakcije

  1. V okviru uporabe e-denarja VALÚ in ob upoštevanju zgoraj navedenih omejitev lahko uporabnik izvaja naslednje:
    • polni uporabniški račun
      • registriran in pregledan uporabnik vsak v okviru svojih omejitev iz točke 3.3. teh pogojev,
    • plačuje blago in storitve
      • registriran in pregledan uporabnik vsak v okviru svojih omejitev iz točke 3.3. teh pogojev,
    • prenaša denar s svojega uporabniškega računa na uporabniški račun drugega uporabnika pametne denarnice VALÚ ali od drugega uporabnika prejema denarna sredstva, pri čemer velja naslednje:
      • registriran uporabnik ne more prenašati sredstev, lahko jih samo prejema v okviru omejitev iz točke 3.3. teh pogojev;
      • pregledan uporabnik lahko prenaša in prejema sredstva okviru omejitev iz točke 3.3. teh pogojev.
  2. Polnitev uporabniškega računa – uporabnik lahko napolni uporabniški račun:
    • z nakazilom sredstev z bančnega računa: uporabnik izpolni plačilni nalog v dobro transakcijskega računa izdajatelja (Telekom Slovenije), ki ima v ta namen odprt fiduciarni račun. Referenco odobritve in namen izpolni uporabnik v skladu z navodili, ki so objavljena na spletnem mestu www.valu.si in v pametni denarnici VALÚ. Sredstva na računu uporabnika, ki je pravilno izpolnil podatke plačilnega naloga, se povečajo takoj po prejemu sredstev na transakcijski račun izdajatelja. V primeru, da uporabnik nepravilno izpolni podatke nakazila, izdajatelj vrne sredstva plačniku;
    • z uporabo VALÚ Monete: uporabnik opravi polnitev neposredno v mobilni aplikaciji VALÚ. Sredstva na računu uporabnika se povečajo takoj po uspešno izvedeni transakciji polnitve z VALÚ Moneto;
    • z vplačilom gotovine na pooblaščenem plačilnem mestu: plačnik lahko izvede vplačilo pri pooblaščenem blagajniku. Plačnik navede mobilno številko (MSISDN) prejemnika in blagajniku izroči gotovino. Zaledni sistem izdajatelja preveri omejitve, ki zadoščajo regulatornim in poslovnim omejitvam (obstoj in omejitve poslovanja prejemnika). V primeru uspešne transakcije se stanje na prejemnikovem e-denar VALÚ računu poveča v realnem času oziroma takoj, ko je transakcija pologa gotovine uspešno obdelana. Plačnik prejme potrdilo o uspešno/neuspešno opravljeni transakciji v obliki izpisa iz POS-terminala na plačilnem mestu. Prejemnik sredstev prejme obvestilo o prejetih sredstvih na svoj uporabniški račun v obliki potisnega sporočila/notifikacije znotraj pametne denarnice VALÚ;
    • z uporabo debetne ali kreditne kartice: uporabnik na obrazcu znotraj pametne denarnice VALÚ izpolni zahtevane podatke v skladu z navodili, objavljenimi na spletnem mestu www.valu.si in v pametni denarnici VALÚ. Sredstva na računu uporabnika se povečajo takoj po uspešno izvedeni transakciji polnitve;
    • s prejemom sredstev od drugega uporabnika: za polnitev na tak način lahko uporabnik, ki želi napolniti svoj uporabniški račun, drugemu uporabniku ali imetniku telefonske številke posreduje zahtevo za nakazilo sredstev. Ob prejemu sredstev od drugega uporabnika se mu poveča stanje sredstev na uporabniškem računu;
    Uporabnik lahko napolni uporabniški račun tudi na druge načine, ki so na voljo v sistemu VALÚ, zanje pa veljajo pogoji tistega plačilnega instrumenta, ki ga za polnitev uporabniškega računa izbere uporabnik pametne denarnice VALÚ.

    Zaledni sistem pametne denarnice VALÚ preveri ob izvajanju posamezne plačilne transakcije:
    • obstoj podatkov o uporabniku v sistemu VALÚ,
    • stanje, status in omejitve poslovanja uporabnika.
    Vsaka zahteva za polnitev uporabniškega računa je s strani sistema VALÚ avtorizirana in potrjena ali zavrnjena.
    Izdajatelj po tem, ko je uporabnik podal soglasje za izvedbo plačilne transakcije, preklica le-te ne omogoča več.
  3. Plačevanje blaga in storitev – uporabnik lahko plačilo blaga in storitev opravi na plačilnih mestih VALÚ. Plačilna mesta VALÚ so označena z znakom VALÚ. Plačila na plačilnih mestih VALÚ se opravijo kot plačilne transakcije v skladu s temi pogoji.
  4. Prenos sredstev drugim uporabnikom – uporabnik lahko prenaša sredstva drugim uporabnikom e-denarja VALÚ. Sredstva lahko prenaša tudi še neregistriranemu uporabniku sistema VALÚ. Če uporabnik nakaže sredstva neregistriranemu uporabniku – prejemniku, se za ta znesek uporabniku (pošiljatelju) sredstva rezervirajo in z njimi ne more razpolagati, neregistrirani prejemnik pa prejme SMSobvestilo o nameravanem prenosu sredstev. Če se neregistrirani prejemnik ne registrira v e-denar VALÚ v 48 urah od prejema SMSsporočila, sistem briše rezervacijo sredstev in so spet na voljo uporabniku (pošiljatelju), Sistem VALÚ pa o tem obvesti uporabnika (pošiljatelja). Če se neregistrirani prejemnik registrira v 48-urnem roku, se rezervirana sredstva uporabnika (pošiljatelja) prenesejo na račun uporabnika (prejemnika).
  5. Unovčitev sredstev – uporabnik lahko kadarkoli, v skladu s temi pogoji in vsakokratno veljavnim cenikom, objavljenem na spletnem mestu www.telekom.si in www.valu.si, unovči sredstva z uporabniškega računa v okviru storitev VALÚ. Unovčitev sredstev lahko opravi z:
    • nakazilom sredstev na TRR – uporabnik lahko kadarkoli, v skladu s temi pogoji in vsakokratno veljavnim cenikom, v okviru pametne denarnice VALÚ nakaže sredstva s svojega računa VALÚ na poljuben TRR v območju SEPA. To izvede tako, da v spletni aplikaciji VALÚ izpolni vsa zahtevana polja za nakazilo in nato vnos ter s tem nakazilo potrdi. Denarna sredstva se s fiduciarnega računa izdajatelja nakažejo na bančni račun, ki ga je določil uporabnik, isti ali naslednji delovni dan (odvisno od ure prejema zahteve uporabnika in urnika delovanja plačilnih sistemov). Če uporabnik nima dostopa do spletne aplikacije, lahko poda zahtevo za unovčitev sredstev osebno na pooblaščenem plačilnem mestu. Pooblaščena oseba uporabnika najprej identificira in pridobi zahtevane podatke za izvedbo nakazila na uporabnikov bančni račun. Pogoj za prenos sredstev na bančni račun uporabnika so pravilno podani zahtevani podatki o uporabniku (npr. ime in priimek, naslov, mesto, država, številka bančnega računa) in zadostno stanje sredstev na uporabnikovem računu v okviru e-denarja VALÚ, ki jih želi prenesti uporabnik. Upravljavec se zavezuje, da bo uporabniku nakazal sredstva na njegov bančni račun najpozneje v roku treh delovnih dni po prejemu zahteve za unovčitev, če so izpolnjeni vsi pogoji iz te točke pogojev.
    • z izplačilom gotovine na pooblaščenih plačilnih mestih – zahtevo za izplačilo poda uporabnik osebno. Pooblaščena oseba uporabnika najprej identificira in pridobi zahtevane podatke za izvedbo izplačila. Pogoj za izplačilo so pravilno podani zahtevani podatki o uporabniku, zadostno stanje sredstev na uporabnikovem računu v okviru e-denarja VALÚ in poslovanje v okviru omejitev. Uporabniku se ob unovčitvi oziroma izplačilu gotovine na plačilnem mestu v realnem času zmanjša stanje edenarja VALÚ, in sicer za vrednost unovčitve oziroma izplačila gotovine ter morebitne provizije.
  6. Odreditev plačilne transakcije za plačilo blaga in storitev na plačilnih mestih VALÚ
  7. Uporabnik z izbiro e-denarja VALÚ kot plačilnega instrumenta za izvedbo plačila na posameznem plačilnem mestu ponudniku poda soglasje za izvršitev plačilne transakcije, ki jo nato skozi sistem odredi ponudnik. Uporabnik poda potrditev za izvršitev plačilne transakcije. Potrditev uporabnika predstavlja potrditev tako ponudniku kot tudi izdajatelju (predstavlja odobreno transakcijo s strani uporabnika).
  8. Izdajatelj prejme potrditev uporabnika za izvršitev plačilne transakcije v elektronski obliki in v sklopu postopkov, ki so vezani na vrsto plačilnega mesta in opredeljeni na spletnem mestu www.valu.si.
  9. Izdajatelj v okviru storitev pametne denarnice VALÚ sprejema zahtevke za plačilo od uporabnikov in ponudnikov 24 ur na dan, vse dni v letu.
  10. Sistem obravnava potrditve plačilnih transakcij in naročila storitev pametne denarnice VALÚ v realnem času.
  11. Izdajatelj izvaja plačilne transakcije na podlagi zahtevka za plačilo, ki mu je odrejen s strani ponudnika.
  12. Pri plačilnih transakcijah z e-denarjem VALÚ se šteje, da je izdajatelj prejel zahtevek za plačilo na dan, ko mu je uporabnik oz. ponudnik posredoval zahtevek za plačilo.
  13. Izdajatelj v okviru pametne denarnice VALÚ na plačilnih mestih VALÚ sprejema plačilne naloge v skladu z urnikom, s katerim izvršuje obračune in poravnave plačilnih transakcij v Sistemu VALÚ. To je predvidoma vsak delovni dan za plačilne transakcije, opravljene do 24. ure prejšnjega dne. Sobote, nedelje, državni prazniki v Sloveniji in prazniki v tujini (1. 1., velikonočni petek, velikonočni ponedeljek, 1. 5., 25. 12. in 26. 12.), ki pomenijo nedelovni dan za plačilni sistem TARGET2, predstavljajo nedelovne dni za obračune in poravnave v Sistemu VALÚ. Izdajatelj bo ponudniku blaga in storitev nakazal sredstva za opravljene plačilne transakcije najpozneje naslednji delovni dan po prejemu plačilnega naloga.
  14. Izdajatelj zahtevke za plačilo do uporabnikov, prejete od 0. do 24. ure, izvede (uspešno ali neuspešno) še isti delovni dan.
  15. Zahtevek za plačilo postane nepreklicen v trenutku, ko uporabnik poda soglasje ponudniku blaga ali storitev oziroma ko izdajatelj prejme zahtevek za plačilo in soglasje tudi prejme (kar je prej).
  16. Uporabnik oziroma ponudnik blaga ali storitev posreduje sistemu zahtevo za plačilo. Sistem samodejno preveri:
    • obstoj podatkov o uporabniku v sistemu,
    • stanje, status in omejitve poslovanja uporabnika.
  17. Odreditev prenosov sredstev drugim uporabnikom
  18. Pregledan uporabnik lahko z uporabo pametne denarnice VALÚ izdajatelju e-denarja poda zahtevo za prenos e-denarja VALÚ na račun drugega uporabnika oziroma po postopku, opisanem v točki 5.1.3., tudi osebi, ki še ni uporabnik e-denarja VALÚ.
  19. Izdajatelj izvaja plačilne transakcije med uporabniki na podlagi zahtevka za plačilo, ki mu je odrejen s strani uporabnika – plačnika.
  20. Izdajatelj v okviru e-denarja VALÚ sprejema zahtevke za plačilo od uporabnikov in ponudnikov 24 ur na dan, vse dni v letu. Pri plačilnih transakcijah med uporabniki e-denarja VALÚ se šteje, da je izdajatelj prejel zahtevek za plačilo na dan, ko je od uporabnika prejel zahtevek za plačilo.
  21. Pogoji za izvedbo prenosa:
    • ustrezno stanje sredstev e-denarja VALÚ uporabnika – plačnika;
    • poslovanje v okviru omejitev za transakcije tako pri uporabniku – plačniku kot pri uporabniku – prejemniku.
  22. Če so izpolnjeni pogoji iz prejšnje točke, izdajatelj nemudoma opravi prenos sredstev, oz. če pogoji niso izpolnjeni, transakcijo zavrne.
  23. Odreditev unovčitve (izplačila) e-denarja VALÚ
  24. Uporabnik lahko v skladu s točko 5.2. izdajatelju poda zahtevo za unovčitev sredstev oziroma izplačilo e-denarja VALÚ.
  25. Izdajatelj izvaja plačilne transakcije med uporabniki na podlagi zahtevka za plačilo, ki mu je odrejen s strani uporabnika.
  26. Izdajatelj v okviru storitve e-denar VALÚ sprejema zahtevke za unovčitev v skladu z delovnim časom pooblaščenih plačilnih mest. Za zahteve za unovčitev v storitvi e-denar VALÚ se šteje, da je izdajatelj prejel zahtevek za unovčitev na dan, ko je od uporabnika prejel zahtevek za unovčitev. Za zahteve, prejete po 13. uri oziroma na soboto, nedeljo, državne praznike v Sloveniji in praznike v tujini (1. 1., velikonočni petek, velikonočni ponedeljek, 1. 5., 25. 12. in 26. 12.), ki pomenijo nedelovni dan za plačilni sistem TARGET2, se šteje, da so bile prejete naslednji delovni dan.
  27. Pogoji za izvedbo unovčitve:
    • ustrezno stanje sredstev uporabnika, ki zahteva unovčitev sredstev;
    • poslovanje v okviru omejitev za transakcije za uporabnika.
  28. Izdajatelj bo izplačilo sredstev na bančni račun, ki ga je določil uporabnik, če so za to izpolnjeni pogoji iz prejšnje točke in morebitne druge omejitve iz teh pogojev, praviloma izvedel najpozneje v treh delovnih dneh.
  29. Izdajatelj bo izplačilo gotovine uporabniku, če so za to izpolnjeni pogoji iz prejšnje točke in morebitne druge omejitve iz teh pogojev, praviloma izvedel takoj na samem pooblaščenem prodajnem mestu.
  30. Splošno
  31. Vsaka zahteva za plačilo je s strani sistema avtorizirana in potrjena oz. zavrnjena. Stanje na uporabniškem računu se zmanjša takoj po uspešno izvedeni transakciji plačila.
  32. Izdajatelj odobri in izvrši vsako plačilno transakcijo, za katero je uporabnik prek postopka podal zahtevek za plačilo oziroma podal soglasje (potrditev), razen če obstajajo pogoji za zavrnitev transakcije.
  33. Izdajatelj zavrne izvedbo transakcije, če:
    • uporabnik z izvršitvijo zahtevka za plačilo presega vrednostne omejitve iz ZPPDFT ali druge omejitve, ki jih določi izdajatelj,
    • uporabnik nima dovolj sredstev na uporabniškem računu,
    • uporabnik za potrditev plačilne transakcije vnese napačno kodo PIN,
    • je uporabniški račun blokiran,
    • je v trenutku zahteve po izvedbi transakcije moteno delovanje sistema in/ali elektronskega komunikacijskega omrežja,
    • če izdajatelj sumi na morebitno zlorabo e-denarja VALÚ.
  34. Izdajatelj na podlagi pogojev iz prejšnje točke potrdi ali zavrne plačilno transakcijo in o tem obvesti uporabnika.

6. Vodenje računa ter druge pravice in obveznosti

  1. Sredstva na uporabniškem računu se ne obrestujejo.
  2. Uporabnik je dolžan sam voditi evidenco o vseh plačilnih transakcijah, nakupih blaga in storitev, opravljenih s pomočjo pametne denarnice VALÚ. Dolžan je shranjevati potrdila o opravljenih transakcijah nakupa blaga ali storitev (vključno z računi in vso dokumentacijo, ki dokazuje njegovo naročilo blaga ali storitve).
  3. Izdajatelj na podlagi evidentiranih transakcij opravlja poravnave denarnih sredstev. Poravnave s ponudniki izdajatelj izvede za transakcije z e-denarjem VALÚ na način in v rokih, kot so določeni v teh pogojih in dogovorjeni v ločenih pogodbah izdajatelja s ponudniki.
  4. Upravljavec sme brez predhodnega opozorila prekiniti delovanje pametne denarnice VALÚ ali e-denarja VALÚ, če zaradi napake, okvare, naravne ali druge nesreče ali iz podobnih vzrokov tehnično ne more izvajati storitve in če je prekinitev potrebna zaradi vzdrževalnih del na sistemu. Upravljavec si prizadeva, da prekinitev traja čim krajši čas.
  5. Upravljavec sme izvesti preventivne blokade storitev ali zavrnitev posamezne plačilne transakcije v primerih, ko izvaja ukrepe varnosti poslovanja in obstajajo razlogi za sum zlorabe ali kraje podatkov uporabnika ali za sum izvedbe neodobrenih transakcij. Upravljavec lahko blokira storitev tudi, če uporabnik posluje na način, ki je v nasprotju s temi pravili, ali na način, ki upravljavcu lahko povzroči motnje v delovanju sistema.
  6. Upravljavec lahko izvede blokado sredstev tudi na podlagi zahteve veljavnih predpisov in državnih organov.
  7. Upravljavec si v okviru uporabe storitve in v okviru svojih tehničnih zmožnosti prizadeva zagotavljati tajnost in varnost podatkov. Za morebitne nepooblaščene in zlonamerne vdore in/ali morebitno izgubo podatkov, ki jih uporabnik vnese ali hrani v okviru storitve, upravljavec ne odgovarja. Uporabnik se v razmerju do upravljavca odpoveduje kakršnimkoli zahtevkom v zvezi s tem.
  8. Upravljavec se obvezuje po svojih najboljših močeh zagotavljati nemoteno delovanje sistema, vendar ne zagotavlja njegove absolutne zanesljivosti. Z navedenim dejstvom se uporabnik izrecno strinja in se z uporabo storitve odpoveduje vsem zahtevkom v zvezi s tem. V primeru popolnega ali delnega izpada ter drugih prekinitev oz. motenj sistema in/ali storitve, ne glede na vzrok (kot npr. tehnične motnje, izpad električne energije, preobremenjenost omrežja in storitve), si upravljavec prizadeva zagotoviti normalno delovanje takoj, ko je to mogoče. Upravljavec v nobenem primeru ne odgovarja in ne jamči niti za delovanje storitev pametne denarnice VALÚ, kadar se uporabnik nahaja v omrežju tujih operaterjev (izven elektronskega omrežja Telekoma Slovenije), niti za delovanje ponudnikov interneta.
  9. Na zahtevo uporabnika je upravljavec dolžan sredstva kadarkoli vrniti uporabniku. Upravljavec vrne sredstva na bančni račun uporabnika, ki se mora za to ustrezno identificirati. Uporabnik v ta namen posreduje upravljavcu vse potrebne podatke za vračilo.

7. Varnost plačilnih transakcij, odgovornost in povračila plačilnih transakcij

  1. Uporabnik je posebej seznanjen z dejstvom, da ima njegov mobilni telefon s tem, ko mu je omogočena uporaba e-denarja VALÚ, funkcijo plačilnega instrumenta. Zato mu upravljavec svetuje posebno skrbnost pri uporabi in varovanju svojega mobilnega telefona, kartice SIM in storitve. Uporabnik je dolžan kot dober gospodar z mobilnim telefonom in kartico SIM skrbno in odgovorno ravnati in storiti vse potrebno, da se prepreči njuna izguba, kraja ali zloraba. V primeru uničenja, izgube, kraje mobilnega telefona oz. kartice SIM ali suma zlorabe plačilnega instrumenta je uporabnik obvezno brez odlašanja dolžan o tem obvestiti upravljavca na telefonsko številko 041 440 880, v primeru kraje pa tudi policijo.
  2. Pametna denarnica VALÚ uporablja za izvajanje plačilnih transakcij z e-denarjem VALÚ telefonsko številko uporabnika. V primeru, da uporabnik preneha uporabljati telefonsko številko ali kako drugače nima več pravice do uporabe oziroma izgubi nadzor nad telefonsko številko, ki jo je povezal s posameznim uporabniškim računom, mora uporabnik prek spletnega portala nemudoma prekiniti povezavo te telefonske številke z uporabniškim računom oz. prekinitev zahtevati pri upravljavcu.
  3. Varnost plačilnih transakcij je zagotovljena z izvedbo postopkov za potrjevanje plačilnih transakcij in z uporabo ustrezne tehnologije v sistemu ter z drugimi varnostnimi elementi (npr. varnostne vstopne kode in kode PIN za potrjevanje plačilnih transakcij).
  4. Upravljavec ne prevzema odgovornosti za kakršnokoli nepooblaščeno rabo uporabnikovega mobilnega telefona, ko uporabnik ne želi oziroma ni sporočil zahteve po blokadi uporabe storitev pametne denarnice VALÚ upravljavcu. Enako velja, če uporabnik posodi ali da mobilni telefon v hrambo tretjim osebam in te izvedejo storitev.
  5. Uporabnik storitve je dolžan zaradi varnosti poslovanja poskrbeti, da se vsi postopki na plačilnem mestu izvajajo v njegovi prisotnosti in v skladu s postopki plačevanja glede na vrsto plačilnega mesta oz. kanala (postopki plačevanja so objavljeni na spletnem mestu www.valu.si). Pri tem mora biti mobilni telefon ves čas v vidnem polju uporabnika storitve.
  6. Če uporabnik ravna v nasprotju s prejšnjo točko, se to šteje kot huda malomarnost, razen v primerih:
    • ko izgubo krije uporabnik v skladu s točko 7.8. ali
    • ko je izvršitev neodobrene plačilne transakcije posledica izjemnih in nepredvidljivih okoliščin, na katere izdajatelj ne more vplivati oziroma bi bile posledice takšnih okoliščin kljub vsem nasprotnim prizadevanjem izdajatelja neizogibne ali
    • ko obveznost izvršitve plačilne transakcije brez soglasja uporabnika izhaja iz drugih predpisov, ki zavezujejo izdajatelja.
  7. Izdajatelj odgovarja za izvršitev plačilne transakcije brez potrditve, za izvršitev plačilne transakcije ali plačilnih transakcij, podanih na dogovorjen način oziroma za pravilno izvršitev plačilne transakcije.
  8. Uporabnik krije izgubo zneska neodobrene plačilne transakcije z e-denarjem VALÚ do največ 50 evrov, če je izvršitev neodobrene plačilne transakcije posledica uporabe:
    • ukradenega ali izgubljenega mobilnega telefona in kartice SIM,
    • e-denarja VALÚ, ki je bil zlorabljen, če uporabnik ni zavaroval svojih osebnih varnostnih elementov plačilnega instrumenta skladno s temi pogoji.
    Ne glede na prejšnji odstavek uporabnik krije celotno izgubo zneska neodobrene plačilne transakcije, če je izvršitev:
    • posledica uporabnikove prevare ali če uporabnik e-denarja VALÚ naklepno ali zaradi hude malomarnosti ni izpolnil svojih obveznosti v zvezi z ukrepi za zaščito plačilnega instrumenta skladno s temi pogoji
    • posledica kršitve teh pogojev uporabe pametne denarnice VALÚ s strani uporabnika.
  9. Ne glede na točko 7.8. mora izdajatelj povrniti uporabniku celotno izgubo zneskov plačilnih transakcij, za katere uporabnik ni podal odobritve ali soglasja in ki nastanejo po tem, ko je uporabnik v skladu s temi pogoji, drugimi pogoji in navodili ter dogovori, ki so omenjeni v uvodnih določbah teh pogojev, izdajatelja obvestil, da so bili njegov mobilni telefon, kartica SIM in e-denar VALÚ izgubljeni, ukradeni ali zlorabljeni. Izdajatelj se razbremeni odgovornosti po tem odstavku le, če je škoda posledica uporabnikovega goljufivega ravnanja.
  10. Izdajatelj odgovarja uporabniku za izvedbo in pravilno izvedbo plačilnih transakcij:
    • za katere izdajatelj v skladu s temi pogoji prejme pravilen zahtevek za plačilo in potrditev plačilne transakcije in
    • za katere ima uporabnik v trenutku potrditve plačilne transakcije zagotovljena ustrezna sredstva na uporabniškem računu in posluje v okviru omejitev.
  11. Če uporabnik storitev zlorabi in s tem nedovoljeno posega v pravice tretjega, upravljavec ne odgovarja tretjemu za takšno ravnanje uporabnika. Izdajatelj naproti uporabniku nastopa izključno kot posrednik plačil.
  12. Mobilni operater je upravičen, ni pa dolžan izvesti preventivne blokade kartice SIM uporabnika v primeru, kadar izvaja ukrepe varnega poslovanja, na primer, če obstajajo razlogi, da bi lahko prišlo do zlorabe kartice SIM ali kraje podatkov s kartice SIM. O blokadi mobilni operater obvesti imetnika SIM-kartice v skladu s svojimi pogoji.
  13. Uporabnik upravljavcu zagotavlja:
    • da ne bo zlorabil ali poskusil zlorabiti storitve,
    • da ne bo izvajal ali poskusil izvajati nedovoljenih dostopov do storitve (na primer posredovanje enkratnega vstopnega gesla tretji osebi, posredovanje vstopne varnostne kode tretji osebi, nevarno shranjevanje varnostnih kod PIN),
    • da ne bo uporabljal ali poskusil uporabljati storitve na nedovoljen način, ki ni v skladu s temi pogoji, navodili in morebitnimi drugimi napotki,
    • da ima vsa morebitna potrebna dovoljenja in soglasja za uporabo storitve v skladu s temi pogoji. V nasprotnem primeru upravljavcu in tretjim osebam odgovarja za vso povzročeno škodo.

8. Odpoved in (ne)zmožnost uporabe

  1. Uporabnik ali upravljavec lahko kadarkoli, v skladu s temi pogoji, zapre uporabniški račun pametne denarnice VALÚ, kot sledi:
    • zaprtje na zahtevo uporabnika
      Zaprtje uporabniškega računa lahko zahteva uporabnik, sorodnik na podlagi mrliškega lista ali dedič na podlagi sklepa o dedovanju. Zahtevo za zaprtje se lahko poda prek spletnega portala ali v pisni obliki (uporabnik lahko tudi osebno). V zahtevi se opredeli način vračila morebitnih preostalih sredstev e-denarja VALÚ.
      Upravljavec po prejemu zahteve preveri, ali ima uporabnik stanje sredstev na uporabniškem računu, izvede obračun nadomestil v skladu z 9. točko teh pogojev in zapre uporabniški račun. V primeru, da ima uporabnik ob zaprtju na uporabniškem računu manj ali enako sredstev, kot znaša nadomestilo za vračilo sredstev na bančni račun, mu upravljavec teh sredstev ne vrača. Po zaprtju uporabniškega računa uporabnik ne more več izvajati storitev pametne denarnice VALÚ.
    • zaprtje na podlagi dolgotrajne neaktivnosti uporabnika
      V primeru, da uporabnik v obdobju 12 mesecev ne uporabi nobene funkcionalnosti pametne denarnice VALÚ (npr. e-denar VALÚ oz. ne uporablja drugih storitev, ki jih pametna denarnica VALÚ omogoča), si upravljavec pridržuje pravico, da prične uporabniku zaračunavati ležarino v skladu z 9. točko teh pogojev. Če je uporabnik neaktiven še 3 mesece po tem, ko se mu je pričela zaračunavati ležarina, in ima stanje na uporabniškem računu 0 evrov, si upravljavec pridružuje pravico ta uporabniški račun zapreti.
  2. Upravljavec lahko odpove pogodbeno razmerje za uporabo posamezne ali vseh storitev pametne denarnice VALÚ z 2-mesečnim odpovednim rokom. V primeru, ko uporabnik krši te pogoje, SPU ali PP, lahko Telekom Slovenije odpove pogodbeno razmerje v skladu z določili SPU in/ali PP.
  3. V primeru odpovedi opravljanja storitve bodisi s strani uporabnika bodisi s strani upravljavca sta obe strani dolžni poravnati vse obveznosti in terjatve, ki so nastale pri opravljanju oz. izvajanju storitev pametne denarnice VALÚ.
  4. Uporabnik je seznanjen in se izrecno strinja s tem, da je uporaba storitev pametne denarnice VALÚ vezana na možnost uporabe mobilnih storitev mobilnega operaterja.

9. Nadomestila in cenik

  1. Stroški uporabe in druga nadomestila za uporabo pametne denarnice VALÚ se uporabniku obračunavajo v skladu z vsakokratnim veljavnim cenikom, objavljenem na spletnem mestu www.telekom.si in www.valu.si.
  2. Internetno povezavo uporabniku zaračuna ponudnik interneta (mobilni operater).
  3. Uporabnik se mora s ceno storitve ali blaga, ki ga kupuje, seznaniti pri ponudniku, saj upravljavec ne odgovarja za nepravilne, nepopolne ali pomanjkljive cene ponudnikov.
  4. Če ima uporabnik znotraj uporabniškega računa aktivirano mesečno naročnino, vendar je v zadnjih treh mesecih ni poravnal (je imel stanje na uporabniškem računu 0 evrov), si upravljavec pridružuje pravico uporabniški račun samodejno prestaviti na način plačevanja provizije po posameznih plačilnih transakcijah, uporabnika pa o tem tudi predhodno ustrezno obvestiti.
  5. Telekom Slovenije lahko cene storitev v skladu z določili teh pogojev spremeni zaradi tehničnih, finančnih, tržnih razlogov ali razlogov zaradi sprememb storitev, ki povzročijo neravnotežje v pravicah in obveznostih pogodbenih strank. Navedeni razlogi za spremembo cen so podani, med drugim, če pride do spremembe stroškov Telekoma Slovenije, ki nastanejo zaradi uvedbe novih tehnologij, izboljšanja pokritosti področja, dodatnih investicij in/ali vzdrževanja infrastrukture, kot tudi zaradi sprememb cen dobaviteljev, ki bistveno vplivajo na ceno storitev ali poslovanja Telekoma Slovenije (na primer, toda ne izključno: sprememba cen energentov, sprememba stroškov licenc in/ali vzdrževanja sistemov, sprememba valutnih tečajev, sprememba zakonske minimalne plače in/ali bistvena sprememba obdavčitve dela). Telekom Slovenije lahko spremeni cene iz Cenika VALÚ Monete skladno s to točko in veljavnimi predpisi.
  6. O navedeni spremembi cen iz točke 9.5. teh pogojev bo Telekom Slovenije uporabnike obveščal najmanj dva meseca pred uveljavitvijo sprememb cen, in sicer v skladu z določili točke 12.4 teh pogojev. Če se uporabnik ne strinja s spremembo cene, ki pomeni povišanje cene, lahko v roku do uveljavitve spremembe odstopi od pogodbe brez odpovednega roka ter brez plačila kakršnihkoli dodatnih stroškov (na primer stroškov prekinitve naročniškega razmerja oziroma drugih administrativnih stroškov, pogodbenih kazni, zneskov prejetih ugodnosti ali drugih dogovorjenih nadomestil). Uporabnik nima pravice odstopa, če so predlagane spremembe cene potrebne zaradi uskladitve z veljavno zakonodajo, drugimi predpisi in predpisi EU, ki se uporabljajo neposredno, so zgolj administrativne narave in nimajo negativnih posledic za uporabnike ali so izključno v korist uporabnika.
  7. Spreminjanje cen v skladu s točko 9.5. teh pogojev ne izključuje uskladitve cen v skladu s točko 9.8. teh pogojev.
  8. Telekom Slovenije lahko cene storitve po teh pogojih uskladi enkrat letno najpozneje do 1. maja v skladu z letno stopnjo rasti cen za predhodno dvanajst- (12) mesečno obdobje (indeks cen življenjskih potrebščin), ki jo objavlja Statistični urad Republike Slovenije (v nadaljevanju: indeks). Osnovo za uskladitev cen predstavlja zadnji javno objavljeni indeks v času izdaje obvestila o uskladitvi cen.
  9. Če se indeks poveča (inflacija), se lahko Telekom Slovenije prosto odloči, ali bo uskladil cene s povečanim indeksom, če se indeks zniža (deflacija) pa je Telekom Slovenije dolžan uskladiti cene z znižanim indeksom, razen če v predhodnem dvanajst- (12) mesečnem obdobju ob povečanju indeksa ni uskladil cen s povečanim indeksom.
  10. Ne glede na navedeno v točki 9.5. teh pogojev, Telekom Slovenije cen storitev po teh pogojih na podlagi te točke ne bo usklajeval, če je indeks med −2 odstotka in 2 odstotka.
  11. Če Statistični urad Republike Slovenije preneha objavljati indeks, se za uskladitev cen v skladu s to točko uporabi uradni indeks cen življenjskih potrebščin v Republiki Sloveniji oziroma letne stopnje rasti cen za 12-mesečno obdobje, ki ta indeks nadomesti.
  12. O uskladitvi cen skladno s točko 12.5. teh pogojev bo Telekom Slovenije naročnike obveščal najmanj dva meseca pred uveljavitvijo uskladitve cen z obvestili, kot določa točka 12.4 teh pogojev. V primeru uskladitve cen v skladu s točko 9.8 naročniki nimajo pravice odstopa od pogodbe v skladu z 8. poglavjem teh pogojev.
  13. Uskladitev cen v skladu s točko 9.8. teh pogojev nima vpliva na spreminjanje pogojev v skladu s točko 9.5. teh pogojev.

10. Pritožbe, reklamacije in reševanje sporov

  1. V primeru, da uporabnik meni, da je pri upravljanju uporabniškega računa v okviru pametne denarnice VALÚ v sistemu prišlo do kršitve predpisov, ki v Republiki Slovenije urejajo in veljajo za opravljanje plačilnih storitev (npr. ZPlaSSIED ipd.), lahko na to opozori upravljavca. Organ, ki je pristojen za nadzor, je Banka Slovenije, Slovenska cesta 35, Ljubljana, ki je pristojna tudi za vodenje postopkov o prekrških v zvezi z opravljanjem plačilnih storitev.
  2. V primeru, da uporabnik meni, da je pri upravljanju uporabniškega računa v okviru pametne denarnice VALÚ v sistemu prišlo do kršitve teh pogojev, lahko na to opozori upravljavca na spletnih mestih www.telekom.si, www.valu.si ali na brezplačni telefonski številki 041 440 880 ali na e-naslovu info@valu.si.
  3. Morebitne spore, nesoglasja ali pritožbe v zvezi z opravljanjem storitev VALÚ bo upravljavec reševal v skladu s temi pogoji.
  4. Vse reklamacije ali kakršnekoli druge ugovore v zvezi s kupljenim blagom ali storitvami rešuje izključno ponudnik oz. plačilno mesto v skladu s svojimi pogoji reševanja reklamacij. Upravljavec ni odgovoren za morebitne pravne ali stvarne napake oziroma neskladnosti blaga ali storitev, ki jih uporabnik plača prek pametne denarnice VALÚ. Morebitne garancijske listine oz. drugo dokumentacijo v skladu z veljavnimi predpisi uporabniku izda ponudnik. Če je bila reklamacija uporabnika s strani ponudnika ugodno rešena, vse iz tega izhajajoče finančne posledice urejata uporabnik in ponudnik neposredno, medtem ko ima upravljavec še vedno pravico, da nakup, opravljen prek storitve, zaračuna uporabniku.
  5. Upravljavec rešuje izključno tiste reklamacije uporabnikov, ki se nanašajo na delovanje Sistema VALÚ oz. pametne denarnice VALÚ.
  6. Upravljavec za izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v zvezi z uporabo e-denarja VALÚ kot storitve plačevanja, v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov ter Zakonom o plačilnih storitvah in sistemih priznava Evropski center za reševanje sporov, Tomšičeva 6, Ljubljana, e-naslov info@ecdr.si, telefonska številka 08 205 65 90.
  7. Razen za spore iz naslova uporabe e-denarja VALÚ za reševanje sporov v zvezi z uporabo drugih storitev pametne denarnice VALÚ Telekom Slovenije ne priznava nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga zasebni uporabnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov, razen če drugi pogoji Telekoma Slovenije opredeljujejo drugače.

11. Varovanje osebnih podatkov

  1. Telekom Slovenije bo osebne podatke obdeloval v skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov, Politiko zasebnosti, temi pogoji, SPU, PP ter morebitnimi soglasji uporabnika, kjer so tudi navedene informacije o ravnanju z osebnimi podatki družbe Telekom Slovenije in o pravicah uporabnikov v zvezi z obdelavo njihovih osebnih podatkov.
  2. Upravljavec ob sklenitvi oziroma izvajanju pogodbe za uporabo storitev pametne denarnice VALÚ v skladu s predpisi o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (npr. ZPPDFT-2) pridobi od uporabnika podatke, ki so povezani z nivojem preverjanja, ki je opredeljen v 3.točkiteh pogojev, in izbranim posegom poslovanja, ali druge podatke, ki mu jih posreduje uporabnik ali ki jih upravljavec pridobi iz uradnih ali javnih evidenc. Nabor zahtevanih podatkov, ki jih pri sklenitvi pogodbe oziroma identifikaciji uporabnika praviloma obdeluje Telekom Slovenije, je odvisen od izbrane vrste postopka identifikacije, izbranega obsega poslovanja in prepoznanih tveganj poslovanja, vključno z oceno tveganja za pranje denarja in financiranje terorizma pri uporabniku, in je naveden na spletnem mestu www.telekom.si oz. www.valu.si. Upravljavec te podatke hrani še vsaj 10 let od dneva prenehanja pogodbenega razmerja.
  3. Upravljavec v zvezi z uporabo pametne denarnice VALÚ kot storitve plačevanja obdeluje in hrani podatke o transakcijah – identifikacijsko oznako uporabniškega računa, podatke o transakciji (prejemnik, znesek, vrsta plačilnega mesta, stroški), dejanja pri odreditvi in obdelavi plačilne transakcije (dejanje, datum in ura) – še največ 10 let od zaključka obdelave posamezne plačilne transakcije.
  4. V primerih, kjer za izpolnjevanje obveznosti iz predpisov o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma oziroma za izvajanje svojih ukrepov, povezanih s preprečevanjem pranja denarja in financiranja terorizma, upravljavec potrebuje tudi dodatne podatke, lahko od uporabnika, njegovega pooblaščenca ali zakonitega zastopnika zahteva tudi druge podatke.
  5. Upravljavec bo podatke obdeloval v času trajanja pogodbenega razmerja z uporabnikom do izpolnitve vseh obveznosti iz pogodbenega razmerja ter za čas, določen s predpisi o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma ter drugimi predpisi.
  6. Telekom Slovenije lahko v primerih in v obsegu, v katerem je za potrebe izvajanja storitev potreben prenos podatkov (tudi osebnih podatkov uporabnika), podatke posreduje drugim uporabnikom (npr. prejemnikom plačila ob plačilih ali reševanju reklamacij v zvezi s plačili, uradnim organom, ki so v skladu z zakonodajo upravičeni zahtevati podatke).
  7. Upravljavec obdeluje in hrani osebne in druge podatke o uporabniku in prometne podatke o uporabi elektronskih komunikacijskih storitev v skladu s temi pogoji, Politiko zasebnosti, SPU in PP. Če je mobilni operater tretja oseba, obdeluje osebne in prometne podatke v skladu s svojimi pogoji.

12. Končne določbe

  1. Po točki (c) četrtega odstavka 44. člena Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1) upravljavec za izvajanje plačilnih transakcij v pametni denarnici VALÚ ne obračunava davka na dodano vrednost.
  2. Za okvirno pogodbo o uporabi pametne denarnice VALÚ se uporablja pravo Republike Slovenije, še posebej določbe ZPlaSSIED. Morebitne spore iz naslova pogodbe za uporabo pametne denarnice VALÚ rešuje pristojno sodišče, izbrano glede na naslov uporabnika.
  3. Ti pogoji se objavijo na www.telekom.si, www.valu.si in prodajnih mestih Telekoma Slovenije.
  4. Upravljavec o nameravani spremembi teh pogojev in njegovih sestavnih delov obvešča uporabnike neposredno v pametni denarnici VALÚ, z e-sporočilom na e-naslov ali prek SMS-sporočil ter na spletnih mestih, in sicer najmanj dva meseca pred predvidenim začetkom uporabe spremenjenih pogojev.
  5. Registrirani uporabniki, ki imajo na dan uveljavitve teh pogojev na uporabniškem računu stanje, višje od 150 EUR, lahko izvajajo le plačila in izplačila v skladu s temi pogoji (dokler stanje ni nižje od 150 EUR ali dokler ne opravijo pregleda v skladu s točko 3.3.).
  6. Ti pogoji začnejo veljati 1. 4. 2023 za nove uporabnike in 1. 6. 2023 za obstoječe. S tem dnem prenehajo veljati Pogoji uporabe pametne denarnice VALÚ z dne 5. 10. 2021.

Telekom Slovenije, d.d.

GD 3.0.3/178.4 (1. 4. 2023)