VALÚ Mastercard
Kako lahko naročim kartico VALÚ Mastercard?
Kartico VALÚ Mastercard lahko naročite uporabniki pametne denarnice VALÚ, ki imate napredni profil. Kartico naročite v štirih korakih:
Kartica bo poslana na vaš stalni naslov po običajni pošti.
Po prejemu kartico aktivirate v mobilni denarnici VALÚ tako, da s kartice prepišete zadnje štiri številke kartice.
Koliko stane izdaja in uporaba kartice VALÚ Mastercard?
Strošek izdaje kartice VALÚ Mastercard se obračuna ob naročilu kartice v skladu z veljavnim cenikom. Za uporabo kartice se zaračunava tudi mesečno nadomestilo.
Aktualen cenik izdaje in uporabe kartice VALÚ Mastercard lahko preverite tukaj.
Ali se lahko kartico VALÚ Mastercard prejmem na drug naslov, kot je naveden v mobilni denarnici VALÚ?
Kartico VALÚ Mastercard prejmete na naslov, ki ste ga v aplikaciji VALÚ navedli ob nadgradnji profila.
Kako aktiviram kartico VALÚ Mastercard?
Kartico po prejemu aktivirate v mobilni denarnici VALÚ. Potrdite gumb AKTIVIRAJ in nato s kartice prepišite zadnje štiri številke. Pred prvim brezstičnim nakupom opravite plačilo na POS-terminalu, in sicer tako, da kartico vstavite v POS-terminal, odtipkate številko PIN in zaključite nakup. S tem na kartici VALÚ Mastercard aktivirate brezstični čip NFC.
Od naročila kartice VALÚ Mastercard je minilo že več kot 10 dni, vendar kartice še vedno nisem prejel. Kaj lahko storim?
Najprej preverite, ali je bilo vaše naročilo kartice uspešno. To storite v mobilni denarnici VALÚ, v sklopu VALÚ Mastercard. Če ste kartico uspešno naročili, bo na zaslonu prikazana možnost aktivacije kartice. Če ste kartico uspešno naročili in je minilo že več kot 10 dni, nam to sporočite na info@valu.si ali nas pokličite na 041 440 880.
Kdaj bom prejel kartico VALÚ Mastercard?
Od naročila do dostave kartice lahko traja do 10 dni. Ali je bilo naročilo kartice uspešno, lahko kadarkoli preverite v mobilni denarnici VALÚ. Če ste kartico uspešno naročili, bo na zaslonu prikazana možnost aktivacije kartice. Aktivacijo lahko opravite po prejemu kartice tako, da s kartice v mobilno aplikacijo VALÚ prepišete zadnje štiri številke kartice.
Ali moram nakup potrditi tudi v mobilni denarnici VALÚ?
Na določenih prodajnih mestih je že omogočeno tudi potrjevanje spletnih nakupov s kartico prek mobilne denarnice VALÚ. To pomeni, da se bo za potrditev posameznega plačila na zaslonu vašega mobitela prikazalo sporočilo, da morate potrditi spletno plačilo. Za potrditev nakupa v mobilni denarnici VALÚ najprej vnesite kodo za vstop v mobilno denarnico VALÚ, nato pa v naslednjih 5 minutah natančno preverite podatke o spletnem plačilu in ga potrdite.
Ali kartica VALÚ Mastercard podpira varno spletno plačevanje 3-D Secure?
Da, kartica VALÚ Mastercard podpira varno spletno plačevanje prek sistema 3-D Secure. V praksi to pomeni, da spletne nakupe s kartico potrdite v mobilni denarnici VALÚ. Za potrditev posameznega plačila vstopite v aplikacijo VALÚ, kjer se vam na zaslonu prikaže sporočilo, ki ga morate v naslednjih 5 minutah potrditi.
Na določenih spletnih prodajnih mestih je še vedno omogočeno tudi potrjevanje spletnih nakupov s kartico prek SMS-sporočila. To poteka tako, da morate za potrditev posameznega spletnega plačila v pojavnih oknih potrditi pravilnost svoje mobilne številke in vnesti enkratno geslo, ki ga prejmete prek SMS-sporočila. Podatki se po medmrežju pošiljajo varno, v šifrirani obliki, tako da nepooblaščene osebe do njih ne morejo dostopati.
Ali v tujini izberem dvig gotovine s konverzijo ali dvig v lokalni valuti?
Pred potrditvijo transakcije na bankomatu vedno skrbno preberite vsa obvestila in navodila, ki se prikažejo na bankomatu. Če bankomat ne ponuja jezika, ki ga poznate, ga ne uporabite.
Bankomat v tujini pred dvigom gotovine lahko ponudi dve možnosti, in sicer dvig s konverzijo ali dvig gotovine v lokalni valuti. V primeru, da izberete dvig s konverzijo, bo pri preračunu v evre uporabljen tečaj lokalne banke, ki je lastnica bankomata. V primeru, da izberete dvig v lokalni valuti, bo preračun v evre izveden po tečajih mednarodnih kartičnih sistemov, ki so ugodnejši kot tečaji lokalnih bank.
Imetnikom kartic svetujemo, da izberete dvig v lokalni valuti brez konverzije.
Določeni bankomati lahko zahtevajo plačilo dodatnih stroškov, ki jih zaračuna banka lastnica bankomata in na katere izdajatelj nima vpliva. Obvestilo o višini teh stroškov se mora pred potrditvijo transakcije obvezno izpisati na zaslonu bankomata. Če se ne strinjate z dodatnimi stroški, prekinite transakcijo in poiščite drug bankomat.
Ali naj na POS-terminalih v tujini izberem plačilo v lokalni valuti?
Če na POS-terminalu za plačilo blaga ali storitev izberete možnost plačila v lokalni valuti, se bo preračun v evre izvedel po tečaju mednarodnih kartičnih sistemov. Če boste izbrali možnost plačila s konverzijo, bo preračun izveden po tečaju lokalne banke – lastnice prodajnega mesta. Svetujemo izbiro plačila v lokalni valuti (brez konverzije).
Ali lahko s kartico izvajam neavtorizirana plačila (Off-line)?
Da, s kartico VALÚ Mastercard se lahko izvaja tudi neavtorizirana plačila na prodajnih mestih brez povezave z internetom (na primer pri plačilu avtocest in parkirnin). V takšnem primeru prejmete obvestilo o uspešno opravljenem nakupu običajno čez nekaj dni.
Ali lahko s kartico VALÚ Mastercard plačujem storitve, ki zahtevajo predavtorizacijo, npr. najem vozila, hotelske storitve ipd.?
Da, s kartico se lahko izvaja tudi začasne predavtorizacije, vendar je treba pred izvedbo zagotoviti dovolj finančnih sredstev v mobilni denarnici VALÚ (znesek dobroimetja v mobilni denarnici VALÚ mora biti enak ali višji od zneska predavtorizacije).
Kakšni so limiti pri uporabi kartice VALÚ Mastercard?
Uporabniki kartice VALÚ Mastercard lahko svoje lastne dnevne limite za plačevanje s kartico nastavite v aplikaciji VALÚ – podrsajte v levo in izberite Dnevni limiti. Najvišji dnevni limiti:
Določene omejitve pa so iz varnostnih razlogov in v skladu s pravili mednarodne kartične sheme Mastercard nastavljene neposredno v avtorizacijskem sistemu izdajatelja. Pri plačevanju s kartico VALÚ Mastercard poleg dnevnih limitov porabe veljajo enake omejitve kot za transakcije s pametno denarnico VALÚ (mesečne omejitve, omejitve stanja in druge omejitve), ki veljajo za napredne uporabnike pametne denarnice VALÚ.
Kdaj plačila z brezstično kartico ni treba potrditi z vnosom kode PIN?
V Sloveniji pri brezstičnem plačevanju nakupov do 50 evrov vnos kode PIN ni potreben, nakupe nad 50 evrov pa boste še vedno morali potrditi s kodo PIN. Če boste nakupe opravljali na prodajnem mestu, ki ne omogoča brezstičnega plačevanja, boste vsak nakup morali potrditi s kodo PIN ali podpisom. Višina zneska, pri katerem ni potrebna potrditev z vnosom kode PIN, se uravnava na nacionalni ravni vsake države in se lahko med državami razlikuje.
Kje lahko vidim plačila, opravljena s kartico VALÚ Mastercard (promet na kartici)?
Uporabniki kartice VALÚ Mastercard vsa izvedena plačila vidite neposredno v svoji mobilni denarnici VALÚ, v sklopu Transakcije. Transakcije, ki so še v postopku avtorizacije (prejemnik sredstev jih še ni dokončno potrdil), so izpisane z rožnato barvo, dokončno potrjene transakcije pa s črno barvo. Vse avtorizirane transakcije znižujejo vaša razpoložljiva sredstva, potrjene transakcije pa stanje na vašem računu VALÚ.
Kaj lahko storim, če imam neporavnane obveznosti iz naslova uporabe kartice VALÚ Mastercard?
Pri plačevanju s kartico se pred odobritvijo transakcije vedno preveri stanje v denarnici uporabnika. Včasih pa se zgodi, da se zaradi tehničnih razlogov ali pa specifik določenih vrst transakcij predhodna avtorizacija ne more izvesti ali pa pride do spremembe zneska predhodno avtorizirane transakcije zaradi tečajnih razlik.
Če v mobilni denarnici VALÚ nimate dovolj sredstev, lahko pride do neporavnanih obveznosti. Za nadaljnjo nemoteno uporabo mobilne denarnice VALÚ in kartice VALÚ Mastercard, si čim prej napolnite račun VALÚ. V primeru nezadostnega stanja, vas o tem obvestimo prek e-pošte, SMS-a in potisnih sporočil.
Če v 8 dneh v mobilni denarnici VALÚ ne poravnate negativnega stanja, se v skladu s pogoji poslovanja kartico VALÚ Mastercard ukine, o čemer vas obvestimo.
Poskusil sem opraviti brezstično plačilo na prodajnem mestu, vendar je bilo to zavrnjeno. Zakaj?
Predpogoj za aktivacijo brezstičnih plačil je predhodna izvedba plačila tako, da kartico vstavite v POS-terminal ali bankomat, odtipkate številko PIN in transakcijo uspešno zaključite. S tem se namreč na vaši kartici VALÚ Mastercard aktivira čip NFC.
Možnosti za zavrnitev nakupa so seveda tudi druge. Morda prihaja do težav na trgovčevi strani, morda je presežena dnevna/mesečna omejitev dovoljenih nakupov s kartico VALÚ Mastercard, morda imate na računu VALÚ prenizko stanje dobroimetja za plačilo računa ali pa imate nastavljene prenizke limite, ki ne omogočajo tega plačila.
Zakaj je bilo plačilo s kartico VALÚ Mastercard zavrnjeno?
Možni razlogi za zavrnitev plačila so:
Ali moram imeti za plačila s kartico VALÚ Mastercard vedno dovolj denarja na računu VALÚ?
Kartica VALÚ Mastercard je debetna kartica, kar pomeni, da se razpoložljivo stanje denarja v mobilni denarnici VALÚ zmanjša v trenutku avtorizacije, in sicer za celoten znesek transakcije in morebitno zaračunane provizije. Provizija se zaračuna 1,5 % od zneska pri dvigu gotovine na bankomatu ali 3 % od zneska pri transakcijah s kartico VALÚ Mastercard, ki vključujejo nakup potovalnih čekov, kriptovalut, tuje gotovine, loterijskih listkov, srečk, igralnih žetonov, dobroimetja, vavčerjev, ki so zamenljivi za gotovino, plačilo različnih stav, prenos sredstev ipd.
Če skupni zaračunani znesek (transakcije in provizije) presega razpoložljivo stanje v vaši mobilni denarnici VALÚ, bo transakcija ob preverjanju plačila zavrnjena. Koliko denarja imate na računu VALÚ, lahko kadarkoli preverite v mobilni denarnici VALÚ. Ne morete pa tega preveriti na bankomatu (pregled stanja ni omogočen). Uporabniku, ki ima v mobilni denarnici VALÚ vključeno samodejno polnitev računa z VALÚ Moneto, se ob avtorizaciji plačila razlika med skupnim zaračunanim zneskom in razpoložljivim stanjem denarja v mobilni denarnici VALÚ najprej napolni z VALÚ Moneto, če ima na VALÚ Moneti dovolj limita.
Kakšni so menjalni tečaji pri plačilih s karticami v tuji valuti?
Menjalne tečaje za pretvorbo transakcij iz tuje v domačo valuto in pribitke na referenčni tečaj Evropske centralne banke (ECB), ki veljajo za kartična plačila in dvige na bankomatih v tujini, opravljene s kartico VALÚ Mastercard, si lahko pogledate na spletni strani Delavske hranilnice: https://www.delavska-hranilnica.si/tecajne-liste/menjalniski-tecaj-pri-placilih-s-karticami.
Uporabnikom, ki izvedejo kartično transakcijo na bankomatu ali prodajnem mestu, kjer se izvaja valutna konverzija v katerikoli valuti držav EGP, ki ni evro, se po vsaki izvedeni transakciji pošlje tudi posebno sporočilo SMS z informacijo o pribitku na referenčni tečaj Evropske centralne banke (ECB). Za izklop SMS-obveščanja o pribitku na referenčni tečaj ECB lahko uporabnik kartice VALÚ Mastercard pošlje e-sporočilo na info@valu.si.
Koliko lahko največ dvignem na bankomatu s kartico VALÚ Mastercard?
Na bankomatu lahko s kartico VALÚ Mastercard dvignete največ 500 EUR na dan. Dnevni limit do zneska 500 EUR nastavite v aplikaciji VALÚ – podrsajte v levo in kliknite na Dnevni limiti.
Kolikšen je najvišji znesek nakupa na spletnih in fizičnih prodajnih mestih s kartico VALÚ Mastercard?
Najvišji dnevni limit za nakupe na fizičnih in spletnih prodajnih mestih je 1000 EUR. To pomeni, da lahko v enem dnevu na fizičnih prodajnih mestih plačate največ za 1000 EUR in na spletnih prodajnih mestih še 1000 EUR, če imate na računu VALÚ dovolj sredstev. Dnevni limit lahko v aplikaciji VALÚ tudi spremenite – podrsajte v levo in izberite Dnevni limiti.
Najvišji možni znesek nakupa je odvisen tudi od stanja na računu VALÚ in vašega profila VALÚ.
Kako lahko ukinem kartico VALÚ Mastercard?
V mobilni denarnici VALÚ podrsajte v levo do sklopa VALÚ Mastercard in izberite možnost Ukinitev kartice. Nato vpišite vstopno kodo, označite strinjanje z ukinitvijo in potrdite oddajo zahteve.
Če v mobilni denarnici VALÚ po ukinitvi kartice VALÚ nastanejo dodatni stroški ali poraba, vezana na že opravljene avtorizirane transakcije ali provizije iz tega naslova, je uporabnik dolžan poplačati vse zneske, povezane s porabo denarja iz mobilne denarnice VALÚ.
Ali lahko pri kartici VALÚ Mastercard spremenim dnevni limit porabe?
Na kartici so ob aktivaciji privzeto nastavljene višine dnevnih limitov porabe, ki jih lahko sami spreminjate. V mobilni denarnici VALÚ lahko zvišate ali znižate dnevne limite poslovanja s kartico VALÚ Mastercard na spletnih prodajnih mestih, fizičnih prodajnih mestih oziroma pri dvigu na bankomatih. Ob aktivaciji kartice je dnevni limit poslovanja na spletnih prodajnih mestih nastavljen na 0 €.
Do nastavitev dnevnih limitov dostopate tako, da podrsate v levo do sklopa VALÚ Mastercard in izberete možnost Dnevni limiti. Pokažejo se vam prednastavljene in maksimalne vrednosti.
Pri plačevanju s kartico VALÚ Mastercard poleg dnevnih limitov porabe veljajo enake omejitve kot za transakcije s pametno denarnico VALÚ (mesečne omejitve, omejitve stanja in druge omejitve), ki veljajo za napredne uporabnike mobilne denarnice VALÚ.
Na POS-terminalu sem pomotoma zaklenil številko PIN. Ali jo je mogoče odkleniti?
Če ste ob uporabi kartice na POS-terminalu zaklenili številko PIN (trije nepravilni vnosi), si lahko le-to odklenete na bankomatu z avtorizirano transakcijo (dvig gotovine). Z vnosom pravilne številke PIN se le-ta odblokira. To lahko storite tako na bankomatih v Sloveniji kot tudi v tujini.
Ali lahko kartico uporabljam tudi v tujini?
Kartico VALÚ Mastercard lahko uporabljate povsod po svetu, kjer sprejemajo plačila z debetno kartico Mastercard kartico. Če želite kartico uporabljati izven Slovenije, jo morate aktivirati v mobilni denarnici VALÚ. To storite v treh korakih:
Priporočamo, da po opravljenem plačilu možnost »Omogoči poslovanje v tujini« v izogib zlorabam ponovno izključite.
Kje lahko vidim številko PIN moje kartice VALÚ Mastercard?
Številka PIN je vidna v mobilni denarnici VALÚ. Preverite jo tako, da podrsate v levo do sklopa VALÚ Mastercard, izberete gumb PIN in vnesete vstopno kodo. Če želite številko PIN svoje kartice spremeniti, lahko to storite na kateremkoli bankomatu, ki omogoča to storitev. Po uspešno izvedeni spremembi se bo podatek o številki PIN v mobilni denarnici VALÚ samodejno posodobil. Vpogled v številko PIN je mogoče izvesti 5-krat v istem dnevu, nato dostop do številke PIN tisti dan ni več mogoč.
Kje preverim stanje na kartici VALÚ Mastercard?
Stanje na kartici VALÚ Mastercard je enako stanju na računu VALÚ, ki ga lahko preverite v mobilni aplikaciji VALÚ. Na bankomatih stanja na kartici VALÚ Mastercard ni možno preveriti.
Ali lahko v primeru kraje, izgube ali zlorabe blokiram kartico?
Kartico VALÚ Mastercard lahko kadarkoli sami blokirate v mobilni aplikaciji VALÚ.
V aplikaciji to storite v treh korakih:
V primeru izgube, kraje ali zlorabe svojo kartico čim prej blokirajte oziroma pokličite službo za pomoč uporabnikom VALÚ na brezplačno telefonsko številko 041 440 880.
Kako ponovno naročim kartico VALÚ Mastercard?
Kartico VALÚ Mastercard ponovno naročite v aplikaciji VALÚ, tako da podrsate v levo in kliknete gumb Naročilo nove kartice. V nadaljevanju izberete razlog za menjavo ter označite, da se strinjate z zneskom ponovne izdaje kartice, ki je 8 EUR. Nato pritisnete gumb Naroči. Obstoječa kartica se po naročilu nove prekliče in je ni več mogoče uporabljati. Od naročila do dostave kartice lahko traja do 10 dni.
Kartica bo poslana na vaš stalni naslov po običajni pošti. Po prejemu kartico aktivirate v mobilni denarnici VALÚ, tako da s kartice prepišete zadnje štiri številke.
Kako oddam reklamacijo v primeru plačila s kartico VALÚ Mastercard?
Postopek oddaje reklamacije je sledeč:
Po potrebi vas bodo kontaktirali sodelavci ekipe VALÚ, ki bodo na podlagi opravljene identifikacije pridobili dodatne podatke, potrebne za razrešitev reklamacije.
V primeru reklamacije nam podajte čim več informacij:
Če je bila spletna transakcija uspešna in je težava nastala pri dostavi blaga/storitve ali ustreznosti/poškodovanosti artikla, najprej kontaktirajte trgovca in poskušajte z njim rešiti težavo. V primeru, da zadeve ne boste mogli urediti s trgovcem, nam posredujte dokazila (dopisovanje s trgovcem).
Pišite nam
Za pomoč in vprašanja smo vam na voljo na info@valu.si.
Pokličite nas
Naši svetovalci so vam vedno na voljo na številki 041 440 880.
Plačilna mesta
S pametno denarnico VALÚ lahko plačujete na več kot 4.000 plačilnih mestih po Sloveniji.